Departmanlar
n) RAHAT YÜRÜYÜŞ İÇİN TABANLIK ANALİZİ

KÜLOTLU VARİS ÇORABI

Variköz ven Hastalığı ( varis ) ile ilgili sık sorulan sorular
     Varis yada tıp dilindeki adı ile variköz ven hastalığı, gelişmiş ülkelerde nüfusun %50 sini etkileyecek kadar yaygındır. Bacaklarınızdaki ağrı, şişkinlik, yorgunluk ve gece krampları gibi varislerinizle ilgili şikayetlerinizin hayatnızı olumsuz etkilememesi için , doktorunuzun önerdiği ilaç tedavisine ek olarak yaşam tarzında yapacağınız küçük değişiklikler, varis şikayetlerinizin iyileşmesinde katkıda bulunacaktır.

1)    Varis nedir ?

Varis yaşam kalitesini etkileyen bir hastalıktır. Bacaklarınızdaki variköz venler (toplardamarlar) taşıdıkları kanı kalbinize doğru geri götürmekte zorlandıklarında genişlemeleriyle  ve boğumlu, kıvrımlı bir şekil almalarıyla ortaya çıkar. Varisler kozmetik bir sorun olmanın yanında bacaklarda ağrı, şişkinlik ve yanma hissine neden olabilirler. Hatta bazı varisler tıkanarak doku hasarına neden olabilirler. Ancak variköz venler ne kadar ileri seviyede olurlarsa olsunlar tedavi edilebilirler.

2)   Varis tehlikelimidir?

Varis tek başına tehlikeli bir oluşum değildir. Ancak görünürde varis olan bacaklarda daha derin katmanlarda seyreden toplardamarlarda da variköz değişikliklerin olduğu varsayılabilir. Bu damarlarda kan dolaşımının bozukluğu tıkanmalara yani derin ven trombozuna neden olabilir. Uzun süren variköz hastalık zamanla bilhassa ayak bileği çevresindeki cilt dokusunda değişikliklere hatta iyileşmesi güç yaralara ( venöz ülser ) neden olabilir.

3)   Varislerim yüzünden ne zaman doktora gitmeliyim ?

Eğer uzun süre oturduktan ya da ayakta durduktan sonra bacaklarınızda ağırlık hissi oluşuyor ve şişkinlik gözlüyorsanız; bilhassa ayak bileklerinizin çevresinde deride kırmızı ya da kahverengi renk değişikliği görüyorsanız; varisleriniz artan derecede ağrı veriyorsa ya da sizi görüntü olarak rahatsız ediyorlarsa doktorunuza başvurunuz.

4)   Varis teşhisi için gideceğim doktorum bana ne gibi tetkikler yapabilir? Bunlar acı verir mi?
       Doktorunuz öncelikle bacaklarınızı tetkik edecektir. Böylelikle varislerinizin bulunduğu bölgeleri, varislerin yan kullarını, varsa diğer varis hastalığı aşamalarına ait görüntüleri yani telenjiyektazileri ( ince örümcek ağı biçiminde kılcal damar genişlemeleri ) ve ödemin varlığını tespit etmeye çalışacaktır. Ardından gerek görürse ultrasonografi aracılığı ile varislerin daha derindeki seyirlerini görüntüleyecektir. Bu inceleme tamamıyla acısız, cilt yüzeyinden yapılan bir görüntüleme işlemidir.

5) Varis tedavisi nasıl yapılır ?
     Doktorunuz size öncelikle yaşam tarzınızda yapmanız gereken değişikliklere dair önerilerde bulunacaktır. Elastik bandaj ve varis çorapları semptomlarını gidermede size yardımcı olacaktır. Variköz venlerin tedavisinde hastalığın aşamalarına göre çeşitli tedavi seçenekleri vardır. Varis semptomlarını gidermede etkili veno-aktif ilaçları hastalığın ilk evresinden son evresine kadar kullanabilirsiniz. Skleroterapi ve daha çok telenjiyektazilerde de radyofrekans tedavisi uygulanabilmektedir. Skleroterapide, variköz venlerin içerisine özel bir madde enjekte edilir. Uzun yıllardır uygulanan cerrahi yöntemlere son yıllarda daha az invaziv olan endovenöz ( damar içi ) lazer tedavisi de eklenmiştir.

BİZDEN HABERLER
SOSYAL MEDYA
İLETİŞİM BİLGİLERİ
Adres: Konak Mah. Kurşunlu Sk. No:11 Altıniş Plaza